B’Twin Ultra 900AF alu-karbon országúti kerékpár – 2017-es modell, full 105-ös szett, „M”-es méretben eladó
Felszereltsége:
UCI–matricás vázszett: alu váz, 550 grammos B'Twin ULTRA Evo Vario karbon villa, rejtett bowdenezés
Váltás / hajtás: Shimano 105 (5800-as széria) 2x11; 52/36 – 11/28 (HG-700)
Lánc: Shimano HG-601; nincs nyúlva-kopva – a nyúlásmérő 0,75-ös vége sem kezd el beleesni
Kerék: Mavic Aksyum 17 felni (kb. 1800 gramm, max. 7,5 bar), ipari csapágyas Mavic agyak, aero küllőkkel (20-20 db), szép racsnihang, néhány fényvisszaverő matricacsíkkal a felnin (ez könnyen eltávolítható)
Fékek: Shimano 105-ös patkó-, direct mount, azaz stabilabban rögzül z „alap”, vázon átbökős társainál (a hátsó fék alsó pozícióban, a „hajtókar mögött”, alul van)
Külső: Hátul Continental Ultra Sport; elöl Vittoria Rubeno Pro (25mm szélesek)
Tömege: én 9,5 kg-ot mértem a képeken szereplő 500 grammos Shimano SPD pedállal (ez benne az árban); tehát anélkül 9,0 körül kell lennie; a gyártó 8,9 kg-ot adott meg
Nyereg: Selle Italia – bevallom, nem tudom, melyik modell; a képeken látszik
Kormány / stucni: 42 cm széles aero / 100 mm-es gyári
Kulacstartó: egy, a gyári van rajta perpill, másodiknak is van hely, szívesen adok hozzá vmi alap fekete műanyagot, ezen ne múljon :)
Hibái (az esztétikaiak mind fotózva és pirossal bekeretezve): A hátsó kerékre ráférne egy centrírozás – de szerencsére nem az a „kivehetetlen” imbolygás van benne; Az alu váz jobb oldalán, a márkalogó betúi közt van egy kisujjkörömnyi, felszíni festékleverődés; A bandázs mindkét oldalon (baloldalt eléggé, jobbra alig) feslik – tudok hozzá adni egy színben elég jól passzoló, terepmintás, szürkésfehér-fekete vadiúj párat; A nyereg hátulján van egy apró kopás
Az eladás oka: Használtan vettem nemrég (impulzus-szerűen, ami sose jó…), egy „alsóbb polcos” outiról váltottam volna – bár egyből éreztem, hogy ez a B’Twin magasabb ligában játszik és ég és föld a különbség robbanékonyságban, suhanásban… de rá kellett jönnöm, hogy a 180 centimhez kicsi (180 centi vagyok) a gyártói „M”-es; szerintem olyan 172-178 centis magassághoz ideális, de rövidebb stucnival jó lehet alacsonyabbaknak is, vagy esetleg egy még hosszabbal magasabbaknak; csőhosszokat direkt nem mértem, mivel az tud félrevezető lenni.
Kategóriáján belül inkább endurance/komfort geós bringa, semmint az a kétrét görnyedős, de a stucni alatt „azért” van jópár hézagológyűrű, így pár gondolatnyit még engedheti lejjebb, aki agresszívabban döngetne vele :) A középkategórián belül keresgélő kereső sporttársaknak tudom ajánlani, a hirdetett korrekt áron mint jó ár–érték arányú modellt – alkubajnokok, légyszi, kíméljenek.
Angolul olvasható róla egy-két őszintének tűnő termékteszt, amelyben dicsérik a modellt:
1) https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/btwin-ultra-900-af-review
2) https://www.cyclingweekly.com/reviews/road-bikes/btwin-ultra-700-af-105 (ez egy alacsonyabb felszereltségű modell, a 700-as)
3) Buycyle-n egy ugyanilyen modellt forintban 300e feletti euróért hirdetnek: https://buycycle.com/en-de/product/ultra-900-af67e7d357449c3-18297 – becsszó nem én adtam fel egy francia nevében azt az aprót :)
4) Magyar nyelvű teszt a full karbon (900CF) modellváltozatról: https://bikemag.hu/magazin/btwin-ultra-900-cf-teszt-az-orszaguti-amit-szo-nelkul-hazavinnek-a-decathlonbol/
Zuglóban (Bp. XIV.) tekinthető meg, előzetes egyeztetés után. Kérem, üzenetben keressetek; köszi. (Tehát nem szeretném postázni, dobozba gyömöszölni sem; így, egyúttal a „futárt küldök”–csalók is kímélhetnek… bár ők már úgysem jutottak el odáig, hogy ezt olvassák ;))
Üdv,
Gábor